6.7.2024 Zlínská historic rallye
Dne 6.7.2024 se zúčastnily dvě posádky Trabant 601 a Tatra 613 Zlínské historic rallye. S Trabantem 601 jsme byli domluvení na 7.00 hod na benzínové pumpě Shell v Novém Jičíně odkud jsme pokračovali společně do Zlína cesta byla dobrá bylo málo aut.
Start akce byl ve firmě VITAR s.r.o. Zlín, po zaparkování vozidel byla registrace, kde nám bylo předáno, startovní číslo, které se lepilo na zadní boční okna. V horním patře budovy byla nachystaná sladká snídaně pro účastníky, cca v 10.00 hod. byla rozprava s účastníky kde nám bylo sděleno, že akce je o týden dříve, protože je i dříve Barum rallye Zlín, proto byla celkem i malá účast byly 4 motorky a 31 aut.
Při rozpravě nám bylo taky sděleno, kdo ztratí jízdní výkaz tak pro něj hned končí cela rallye. Tato rallye je v duchu setinové rallye, kdy dostanete přesný čas startu, který se musí dodržet za nedodržení času jsou trestné body. Na startu nám byl předán šipkový itinerář a jízdní výkaz trať byla rozdělena do dvou etap, kde nám byl zapsán čas startu do první etapy, a zapisovaly se odpovědi na otázky které byly zaznačeny v itineráři, uved název firmy na billboardu, bohužel v šipkovém itineráři neseděly vzdálenosti.
První etapa byla 66,7 km a byl na to čas 2:30 hod. a průměrná rychlost 26,68 km/h na kilometru podle itineráře 27,5 km byl časový úsek tento úsek měl 15,5 km takový okruh kde byla průměrná rychlost 33,8 km/h nebyla to průměrná rychlost z první etapy ta byla jiná, bohužel tady toto se nepodařilo ani jedné posádce. Výsledný čas byl převeden na trestné sekundy. Trasa první etapy byla moc krásná, cíl byl na Výstavišti Kroměříž, kde se muselo přijet přesně na čas, aby nebyla penalizace.
Po zapsání času byla garáž, do které se muselo zacouvat a měřila se vzdálenost zadního nárazníku od kužele. Kužele se mohlo dotknout, ale nesměl spadnout byly taky trestné body, po splnění tohoto úkoly a zaparkování vozidel byl ještě jeden úkol, tam byly různé slangové názvy používané v automobilové problematice. My jsme měli otázku, co to jsou pytle (airbagy).
Pak jsme odevzdali jízdní výkaz z první etapy a dali nám výkaz do druhé etapy kde byl strat v 15:18 hod., zase se startovalo přesně na čas, který byl zkontrolován a zapsán pořadatelem na druhou etapu.
Druhá etapa byla 31,6 km čas byl na to 1 hod. a průměr byl 31,6 km/h jelo se z Kroměříže Výstaviště zpět do Zlína do firmy VITAR s.r.o., byl zde povolen dřívější příjezd bez trestných bodů, po příjezdu se odevzdal jízdní výkaz zaparkovalo se vozidlo a čekalo se na vyhlášení.
Po vyhlášení jsme se rozjeli k domovům, my jsme jeli společně s Trabantem, který se odpojil ve Valašském Meziříčí.
Akce byla pěkně připravená, krajina byla super, akorát nemuselo být tak horko.
Děkujeme pořadatelům a těšíme se na další ročník.
https://youtube.com/watch?v=6G7b583uMXM&si=8nSpre6LtEFrgO3K
https://youtube.com/watch?v=o9HgxGKhkkk&si=H6OnHcJCQlzhw2x5
https://www.facebook.com/media/set?vanity=czechrally&set=a.861747202654736