Jdi na obsah Jdi na menu
 

21.9. 2024 Fryštácká retro rallye

Dne 21.9.2024 se konala Fryštátská Retro Rallye. Za Old Fiat Club, z. s., se zúčastnily dvě posádky Trabant 601 a Škoda Rapid.

Sraz byl ráno v 7:00 hodin na benzinové pumpě Shell v Novém Jičíně, odkud jsme pokračovali společně. Ráno bylo celkem chladné a kolem Jablůnky byla místy celkem hustá mlha. Do Fryštáku jsme dorazili v 8:00 hodin. Naštěstí byl malý provoz tak se jelo docela dobře. Ve Fryštáku nás už vítalo sluníčko a později bylo dokonce až horko.

Po zaparkování vozidel na náměstí Míru Fryšták, byla v obecním úřadě registrace a zaplacení startovného. Našim dvěma posádkám byla udělena startovní čísla 37 a 39. Obdrželi jsme také lístky na snídaní a oběd. K snídani dostala každá posádka   dva koláčky a čaj.

Zhruba v 9:20 hodin začínala rozprava k celé trase. Jelikož se jednalo o setinovou rallye, každá posádka dostala svůj přesný čas startu. Za dřívější a také za pozdní příjezd na start posádka dostává trestné body. Naše posádky vyjížděly v 10:23 hodin a 10:24. Celkem se této soutěže účastnilo 68 posádek, které byly rozděleny do jednotlivých kategorii. Na startu dostala každá posádka šipkový itinerář a jízdní výkaz kde je napsán přesný čas startu. Celý závod byl rozdělen do dvou etap.

První etapa byla dlouhá 67,7 km a na její zdolání byl zadán čas 2 h.  Pro nás to znamenalo, že jsme museli do cíle této etapy na Výstavišti v Kroměříži dojet přesně ve 12.23 a 12.24 hodin. V itineráři byly zapsány i doplňkové otázky, na které posádky musely odpovědět např. (Zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitý hmotnost přesahuje vyznačenou mez, kolik tun, Žluté popelnice, kolik jich je před zvonicí atd). Součástí této etapy byl i měřený úsek, jehož délka byla 4,7 km. Byla rovněž zadána průměrná rychlost pro překonání toho úseku (33,3km/h). Cíl první etapy byl na Výstavišti Kroměříž, kde byl zapsán čas příjezdu a poté následoval vědomostní test. Test se skládal ze 4 otázek, pro které se volila správná odpověď ze čtyř možností. Časový limit pro test byl 40 sekund. Posledním úkolem této etapy byla zkouška přesnosti dojezdu. Zde bylo požadováno zastavení vozidla ve vzdálenosti 30 cm od značky. Každý centimetr rozdílu vzdálenosti znamenal trestný bod. Po ukončení první etapy následovala hodinová přestávka na oběd – guláš s knedlíkem.

Čas příjezdu do cíle druhé etapy pro naše dvě posádky byl 13:23 a 13:24 hodin. Cíl byl na nám Míru ve Fryštáku, etapa měřila 48,7 km. Předčasný příjezd do cíle byl tentokrát povolen bez trestných bodů. Součástí této etapy byl druhý měřený úsek s délkou 7,8 km a s průměrnou rychlostí 36 km/h. I během této etapy musely jednotlivé posádky odpovědět na otázky zadané v itineráři, (znáte jméno řeky přes kterou jste projeli, znak, kterého klubu můžeš najít na satelitu jednoho z domů).

Po příjezdu všech posádek do cíle jsme se zúčastnili slavnostního vyhlášení výsledků. Naše posádka Škodovky se v absolutním hodnocení umístila na 19 místě a posádka Trabantu na 49 místě.

Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za dobře zorganizovanou akci.

 
 


Poslední fotografie


Fotoalbum


Archiv

Kalendář
<< únor / 2025 >>


Statistiky

Online: 88
Celkem: 1142615
Měsíc: 32677
Den: 653